۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقش نخبگان در توسعه پایدار/ ادارات نخبه کشی نکنند

نقش نخبگان در توسعه پایدار/ ادارات نخبه کشی نکنند

بابل- نماینده ولی فقیه در مازندران نقش نخبگان را در توسعه پایدار و رشد جامعه موثر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه نوشیروانی بابل، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدایی همچون سیدحسن نصرالله با سابقه مبارزه ۳۲ ساله در دفاع از کیان قدس و مسلمین، اظهار کرد: یاد شهید دانشمند عارف و مجاهد فی سبیل‌الله شهید چمران که در همه زمینه‌ها اسوه و الگو بوده است را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان خودش باید نخبه باشد، افزود: ادارات و دستگاه‌های ما گاه نخبه‌کش و فرار دهنده نخبه هستند در حالی که خودشان باید نخبگانی شوند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: بدون شک نقش نخبگان در توسعه پایدار و رشد جامعه در حوزه‌های مختلف مهم است، برخی‌ها از هوش و زکاوت متفاوتی برخوردار هستند که موهبتی طبیعی و خدادادی است، یعنی خداوند در نخبگی افراد نقش دارد، نخبه می‌تواند در چگونگی بهره‌برداری و نگهداری و در اختیار مردم قرار دادن نقش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: قطعاً نخبگان ما نیاز به هم‌افزایی و هم‌راهی دارند، ارتباط نخبگان به یکدیگر و دارا بودن رشد و پویایی متوازن خوب است و رشد نامتوازن هم موجب دردسر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: البته که نخبگان ما دارای آسیب‌هایی هم هستند و سرویس‌های جاسوسی، اطلاعاتی، امنیتی دنیا به سراغ چه کسانی می‌روند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: نخبگان ما باید هوشیار و حواسشان جمع باشد تا ضایع نشوند، ضایع شدن خیلی خطرناک است و نیاز به نظارت دارد، بنیاد باید پدری کرده و بصیرت ایجاد کند.

این مسئول ادامه داد: سواد نخبگانی و نخبگانی زندگی کردن یک مسئله‌ای است که باید در کنار هم باشند، متوجه باشند که به دعوت چه کسانی لبیک بگویند و به دعوت چه کسانی لبیک نگویند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: الان ما در ۵۰ رشته حداقل جزو چند کشورهای برتر پیشرفته دنیا هستیم و باوجود همه سنگ‌اندازی‌ها این ویژگی نخبگان کشور ماست.

این مسئول تصریح کرد: ما طی صد الی دویست سال اخیر از بخشی از نخبگان سیاسی خائن ضربه‌های زیادی خوردیم، عقب‌ماندگی‌های زیادی به‌وجود آمد البته نخبگان سیاسی خادم هم داشتیم و داریم.

کد خبر 6243022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha